O teatro galego : MANUEL VARELA BUX?
"O teatro, sempre carente de grandes valores na nosa lingua, nesta ocasi? conta con entusiasmo de Manuel Varela Bux?. O labor deste director e autor foi moi intenso na Arxentina. Dirixindo a compa?a de Maruxa Villanueva estreou Os vellos non deben de namorarse e, xa en Galicia, publicou tres tomos de teatro con obras como O ferreiro de Sat?, Taberna sen dono e o cego de Fornelos, entre outras."
Platero Varela, ?varez freire e Hermida Garc? (L?goa 8exb Galaxia/SM)
O cego de Fornelos : nesta marabillosa obra de Varela Bux? p?tanse os com?s e desprezables defectos de moitas sociedades, as que fan da fardant? un xeito de vida, esquecendo os verdadeiros valores, chamados eles tam? " desertores do arado", desprezan o seu propio berce para figurar nun mundo ficticio.
Brillantemente representados imos ve-los arxentinos e galegos moitos personaxes coti?s representados na obra.
?riso? coma o personaxe fai gala de vivir nun "conventillo" no estranxeiro, cando retorna ?seu fogar, sendo que, no Bos Aires de onde v?, despreza eses "conventillos".
Est?pintada nesta obra a traxedia xa denunciada no s?ulo dezanove por Rosal? de Castro: as vi?as dos vivos e as vi?as dos mortos. ( ver poes? de Rosal? )
?Que lle digo?
-Eu volvo para a terra;
?t? muller Antona, ?que lle digo?
-Pois, para non meter guerra,
porque non ve?n a petar conmigo,
olvidar? que foches meu testigo.
O demais... boi ?libertade adoito...
Xa sabes o refr?, meu compa?iro:
A libert?primeiro,
e mellor que al?broa, ?aqu?bizcoito.
Follas Novas - Rosal? de Castro
DESCARGA a obra O TEU ORDENADOR: At?ase en formato de "Word" ( comprimido con Winzip ). Para facelo s?tes que petar no seguinte enlace: O cego de Fornelos, de Manuel Varela Bux? (22 Kb)
Ler m?s sobre Manuel VARELA BUX?
** Queremos agradecer ? noso amigo , o escritor Xos?Mar? Manteiga por enviarnos este material.
RODR?UEZ CASTELAO
Os vellos non deben de namorarse
Unha s?ira o mellor estilo de Castelao que na s? xuventude foi actor afeccionado. El fixo integralmente a obra, inclu?a a escenograf? e o artista pl?tico pintou as m?caras en persoa.