Reparación inversores tensión energia solar Valencia

Galicia espallada

Unha recolleita da cultura galega

Literatura, historia, arte, música, gastronomía, galeguismo, tradicións, lendas, costumes, emigración

?memoria de Manuela Via? (1929-2013)

PONTEAREAS: O PRIMEIRO PASODOBRE GALEGO 

Entre os nosos m?icos est?considerado como o segundo himno de Galicia, polo moito que se interpreta no mundo. Tanto que ata a Banda Real Inglesa o toca en ocasi?s durante o seu famoso Cambio da Garda. Pero onde sona o pasodobre "Ponteareas" t?olos d?s do ano ?na vila que lle d?nome. ?unha do mediod?, as camp? do reloxo do consistorio fan soar esta marcha, o seu himno oficial.

A obra foi composta por Reveriano Soutullo, que a regalou ? seus paisanos o 20 de outubro de 1929, d? no que Ponteareas e os m?icos galegos lle tributaban unha afervoada homenaxe na praza de Abastos da localidade, lugar que ocupa hoxe un auditorio que leva o seu nome. Aquel d?, do que agora se cumpren setenta anos, Soutullo estreou diante dos seus veci?s o paradigma dos nosos pasodobres, unha excelsa melod? coa que inventaba unha extensi? galega dun x?ero tan castel?.

A composici? constit? un "verdadeiro pasodobre galego "porque fundiu nel os xiros mel?icos das alboradas e dos alal?", explica o music?ogo Xaime Est?ez, experto na obra de Soutullo e autor do libro Reveriano Soutullo Otero. Estudio biogr?ico y musical. Segundo Est?ez, "a obra ?dunha enorme riqueza mel?ica, r?mica e ac?tica e en Galicia mitificouno como o m?ico ideal ?que hab? que emular". De similar opini? ?Xos?Lu? Represas, director da Agrupaci? Instrumental "Armon?", que hai pouco editou un disco con pasodobres de top?imos galegos, para quen Soutullo "inaugurou un novo xeito de compo?r pasodobres; creou un pasodobre con Denominaci? de Orixe".
 

Soutullo

 

FOTO: O mestre Soutullo no centro, con batuta, co  Orfe? de Galicia, de Tui, que dirix? en maio de 1897

 



Cando recibiu os agasallos da s? veci?nza en 1929, Soutullo xa era un dos mellores compositores espa?is de zarzuela.

Demostrou moi cedo as s?s calidades musicais, ?dirixir con trece anos ?Orfe? de Tui. Pero a s? proxecci? comezou tralas s?s brillantes cualificaci?s no Conservatorio de M?ica de Madrid e despois de perfeccionar os seus co?cementos no estranxeiro durante dous anos cunha bolsa do concello de Vigo.

Rematada esta xeira volveu a Madrid. Compuxo obras para banda e m?ica coral e relixiosa cos pseud?imos L. Rals e L. Dur? -quizais reservando a s? sinatura para composici?s de maior envergadura- e instrumentou partituras de zarzuela para co?cidos empresarios teatrais. A s? consagraci? chegoulle na vizosa etapa de colaboraci? co valenciano Juan Vert. Entre 1919 e 1931 compuxeron varias obras de rotundo ?ito ("El Capricho de una Reina", "La leyenda del beso", "La del soto del parral", "El ?timo rom?tico" ou "Encarna la misterio") que os confirmaron como o m?s c?ebre t?dem de zarzuela da ?oca.

Vert finou en 1931 e, ano e medio despois, en 1932, foi Soutullo quen non logrou superar unha broncopneumon? que lle apareceu mentres se recuperaba dunha operaci? de o?o. Nese tempo, o m?ico ponteare? compuxo a?da tres obras que se estrearon postumamente: "Piso 5?, Letra C", "La Rosa de Flandes" e "Luces de verbena".

Antes de estrear o pasodobre "Ponteareas" na praza de Abastos da vila do Tea, Soutullo leu un discurso no que agradeceu o cari? de veci?s e amigos e das corporaci?s de Ponteareas, Redondela e Vigo, que o axudaron na s? formaci?. A segunda parte do discurso ti? un ton inconformista. Neses par?rafos finais ped? apoio e protecci? para a m?ica galega, o ?ico xeito de fecundar obras maiores como a s?, que nesta mesma hora seguramente soa nalgunha parte do mundo.

Ponteareas, Pontevedra

 

 

 

FOTO:

VISTA DE PONTEAREAS (PROVINCIA DE PONTEVEDRA)

 

Artigo escrito por Jorge Castro,  "Rias Baixas Magazine"
OUTUBRO 1999

 

M?S TEMAS DA NOSA CULTURA: ENTRA AQU?/a>