Reparación inversores tensión energia solar Valencia

Galicia espallada

Unha recolleita da cultura galega

Literatura, historia, arte, música, gastronomía, galeguismo, tradicións, lendas, costumes, emigración

?memoria de Manuela Via? (1929-2013)

Mar? Soli? e a casa de bruxas nos tempos da Inquisici?

Entre 1619 e 1628 numerosas mulleres de Cangas (Pontevedra) foron xulgadas polo Tribunal do Santo Oficio (Inquisici?) por suposta "bruxer?". Hoxe en d? sabemos que aquelas desgraciadas, que acabaron confesando atrocidades a forza de espantosos tormentos, foron en realidade v?timas dunha invenci? dos  inquisidores. 

Escudo de la inquisici?

A "caza de bruxas" estivo directamente provocada polo emprobecemento xeral que segu? ?invasi? turca de 1617. A pequena nobreza v? descender as s?s rendas de xeito alarmante, polo que buscou por t?olos medios os recursos necesarios para mante-lo seu nivel de vida. A Inquisici?, integrada case exclusivamente por membros deste grupo social, foi un eficaz medio para logra-lo seu prop?ito.       Escudo de la Inquisici?  

O obxectivo primordial era arrebatar a certas persoas os seus "dereitos de presentaci?" en capelas e fregues?s. Consist? este dereito en que os sucesores do fundador dunha igrexa pod?n propo?r ?seu titular cando quedase vacante, e ?s? vez participar dos beneficios que aquela xerase.

Para disimular o seu reprobable prop?ito, mesturaron algunas que si os posu?n con outras que eran "pobres de solemnidade". Moitas delas atop?anse totalmente desamparadas, por ter quedado vi?as tralos tristes sucesos de 1617.

Este foi o caso da m?s famosa das supostas "meigas" de Cangas, ou polo menos a que m?s trascendeu do seu tempo, inmortalizada en cantares como o que di:

“polos cami?s de Cangas
a voz do vento xem?
ai que soli? quedaches
Mar?, Mar? Soli?"

Esta cantiga parece indicarnos que as xentes a lembraron, ma? que como mal?ica e perniciosa bruxa, como unha pobre e desgraciad?ima muller, reflexo de t?olos sufrimentos do pobo.

Mar? Soli?, posuidora de dereitos de presentaci? en Ald? e Moa?, entrou nos c?ceres secretos da Inquisici? no 1621. Todo o proceso foi dirixido a demostrar que esta inofensiva muller gozaba de poderes demon?cos, capaces de provocar incontables males, e que entregara a s? alma ?dia?. Pero foron as propias confesi?s de Mar? Soli?, provocadas polo suplicio, as que chegaron a roza-lo paroxismo. Asegurou ser bruxa dende hab? m?s de 20 anos, e ter tido actos nefandos co demo durante longo tempo, o cal se lle aparec? en forma de home.

Mar? Soli?E mentres isto declaraba, Mar? Soli? suplicaba clemencia ?Tribunal e proclamaba o seu arrepentimento, pois aseguraba que xamais renegara de coraz? de Noso Se?r, sen? s?de palabra. Todo isto revela a desesperaci? an?ica desta muller, como consecuencia dunha terrible tortura f?ica e psicol?ica. O 23 de xaneiro de 1622 chegou por fin a sentencia.

Foi condenada cunha confiscaci? de bens, debendo porta-lo h?ito penitencial durante medio ano. Non sabemos se chegou a cumprir toda a pena, pois probablemente a s? vida non durou moito m?s. As secuelas f?icas do tormento non pod?n deixar de notarse nunha muller de 70 anos de idade. A s? acta de defunci? non foi atopada a?da. Tal vez alg? d? descubramos onde repousan os seus castigados restos.

Outras moitas "bruxas" foron xulgadas durante estes anos. Mulleres como Catalina de la Iglesia, que confesou ter matado a cinco criaturas. Ou como Elvira Mart?ez, Teresa P?ez, Mar? dos Santos,…estas pobres infelices merecen o respeto dos heroes an?imos dun pobo que houbo de sufrir, estoicamente, os abusos e a avaricia infame dus poucos. Tal vez pr?imas investigaci?s aporten nova luz sobre as s?s vidas, pero a memoria colectiva as lembrar?non como meigas, sen? como o que realmente foron, persoas de carne e ?o, con t?alas s?s miserias e grandezas.

 

VOLTAR A MULLERES GALEGAS