Habitat Grup Baix Emporda

Galicia espallada

Unha recolleita da cultura galega

Literatura, historia, arte, música, gastronomía, galeguismo, tradicións, lendas, costumes, emigración

Á memoria de Manuela Viaño (1929-2013)

A Associaçom Galega da Língua (AGAL)

A Associaçom Galega da Língua (AGAL), que nasceu em 1981, é umha organizaçom que trabalha pola normalizaçom da Língua Galega. Consideramos, fazendo nossas as palavras de Castelao, que o nosso é um idioma extenso e útil. É a segunda língua románica mais falada no mundo, com mais de 200 milhons de utentes espalhados pola Galiza e Portugal, o Brasil, os Países Africanos de Língua Oficial Portuguesa e ainda um bom número de lugares na Ásia. É também umha língua oficial em diversas instituiçons políticas e económicas, como a Uniom Europeia, a Organizaçom para a Unidade Africana ou o MercoSul. Com certeza, o Galego nom é umha língua minoritária.

Trabalhamos em duas dimensons fundamentais. Por um lado, a científica, para desenvolver umha codificaçom autónoma, mas harmónica com o padrom lusobrasileiro. Em simultáneo, levamos a cabo actividades de dinamizaçom, cursos de formaçom, campanhas monográficas e, em geral, tentamos colaborar eficazmente com todas as pessoas e com todas as entidades empenhadas na dignificaçom da nossa Língua.

Nos últimos anos organizamos cinco congressos internacionais, em que participárom alguns dos vultos mais destacados das Ciências da Linguagem e da Literatura. Como editores, mantemos a publicaçom trimestral continuada da revista de Ciências Sociais e Humanidades Agália desde o ano 1985 e contamos já com um importante leque de publicaçons monográficas, sobre Literatura, Lingüística, e Criaçom.

No ámbito da extensom do uso, organizamos periodicamente cursos nas principais cidades galegas, bem como conferências, seminários e campanhas de sensibilizaçom social. Recentemente, abrimos um espaço na Internet, o Portal Galego da Língua, em  https://agal-gz.org, que pretende ser um lugar de encontro para todas as pessoas comprometidas com a nossa Língua e com a nossa Cultura, sem qualquer tipo de exclusom. Convidamos-vos a todas as Galegas e todos os Galegos da emigraçom a visitar o nosso Portal. Agradecemos desde já todas as informaçons sobre as vossas actividades, as vossas opinions e os vossos comentários. E enviamos um grande abraço fraterno para toda a Galiza espalhada polo mundo,

Miguel Penas

Secretário de Organizaçom da AGAL

Oscar Diaz Fouces

Vogal do Conselho da AGAL

mundo@agal-gz.org