Galicia espallada

Unha recolleita da cultura galega

Literatura, historia, arte, música, gastronomía, galeguismo, tradicións, lendas, costumes, emigración

Á memoria de Manuela Viaño (1929-2013)

FILLOAS

filloas
Restaurante Ponteareas INFORMACIÓN E SEUS INGREDIENTES:

Las filloas son unas tortitas muy delgadas con huevos batidos, harina de trigo y leche, (tambien en vez de leche en algunas zonas de Galicia, se utiliza sangre de cerdo). Otro tipo de filloas son las que se elaboran con harina de maíz o mezcladas con harina de trigo; son más gruesas y reciben el nombre de "freixos". También se elaboran filloas con caldo de carne de vaca, lacón, pata de cerdo y tocino sustituyendo a la leche. Se consumen principalmente en carnaval y después de Nochebuena, coincidiendo con la matanza del cerdo. Son parecidas a las "crêpes" franceses.

PREPARACIÓN:

En primer lugar se hace la mezcla de harina de trigo, huevos, sal, agua y leche a partes iguales, y se forma el "amoado", que se extiende a cucharadas sobre una sartén de hierro, o "filloeiro", previamente untada de tocino. Cuando la torta se despega con facilidad se le da la vuelta y una vez que esté hecha, se coloca en un plato, apilando una encima de otra según se vayan fiendo. Se pueden servir rellenas de crema, o regar con miel y espolvorear con azúcar.

Galicia Nova

filloas recheas de crema


  FILLOAS FRITIDAS - RECEITA 1

Ingredientes: (4 persoas)

leite, 1/2 l.
fariña, 1/2 kg.
manteiga, 50 grs.
vainilla, 2 gotas

Preparación:

Bátense tódolos ingredientes ata formar unha pasta. Con ela fanse unha 16 filloas moi finas nunha tixola. Logo, rechéanse con crema pasteleira feita con 50 grs. de fariña miúda, 100 grs. de azucre, 6 xemas de ovo, vainilla, licor e limón relado.Cando as filloas estean enchidas desta crema, frítense en aceite e esparéxense de seguido con azucre glas. E xa están listas para servir.

Restaurante Ponteareas


FILLOAS RECHEAS DE CREMA - RECEITA 2

Ingredientes: (8 persoas)

 leite, 1/4 l.
 ovos, 2
 fariña, 1/2 kg.
 auga
 sal
 azucre
 canela
 limón, 1 casca

Ingredientes da crema:

 leite, 1 l.
 ovos, 6 xemas
 azucre, 250 g.
 maicena, 4 culleradas

Preparación:

Facémo-las filloas coa mestura de tódolos ingredientes. Unha vez feitas, énchense coa crema, préganse e póñense nunha tixola co aceite ben quente e a casca de limón, frítense e sécanse cun pano. Por último, sérvense con azucre e canela.Preparación da crema Poñemos a ferve-lo leite e deixamos un pouco para mestura-las xemas coa maicena. Ó romper a ferver pasámolo por un coador e deixamos que ferva sen deixar de remexer.

 Restaurante Alberto


FILLOAS RECHEAS DE LICOR - RECEITA 3

Ingredientes:

Para las filloas:

1/2 l. de leche templada,
250 gr. de harina,
75 gr. de azúcar,
2 cucharadas de manteca,
2 cucharadas de cognac,
3 huevos,
Aceite o manteca para engrasar la sartén.

Para el relleno:

100 gr. de almendras molidas,
100 gr. de mantequilla,
1 cucharadita de avellanas,
1 copa de cognac,
1 vaso de cognac para quemarlos.

Método: 

Se mezclan los huevos batidos, con el azúcar y la mitad de la leche. Se pasa por el colador chino para deshacer los grumos que se hayan formado, se le agrega la manteca o mantequilla, una pizca de sal y el cognac y se deja reposar como una media hora. Luego se engrasa la sartén y se hacen las filloas.
Para hacer el relleno se bate la mantequilla y se incorpora la mitad de las almendras y las avellanas tostadas y molidas, y la copa de cognac. Con esta pasta se rellenas las filloas. Se colocan en una fuente, se espolvorean de azúcar, canela y almendra picada se caliente un poco la fuente, se riega el fondo con el cognac y se le prende fuego. (Puede sustituirse el cognac por cualquier otro licor. Quedan muy ricas con aguardiente de hierbas) .

compostela.org


FILLOAS Ó ESTILO DA BAIXA LIMIA - RECEITA 4

Sobremesa Galega por Excelencia, neste caso filloas de Leite

INGREDIENTES

Leite
Ovos
Fariña Triga
Canela
Opcionalmente
Mel

PREPARACIÓN

A un litro de Leite engadimos-lle 2 ovos e a fariña até que fique mesta.
Pomos un pouco de canela.
Pasamos por un coador (co fin de quitar os grumos que deixa a fariña).
Se frie a masa nunha sarten da seguinte forma: botamos unha pinga de aceite na sarte e estendemos con unha culler da sopa sobre a sarten (é conveniente que non fique moi grosa a filloa) se lle dá a volta rápidamente e a colocamos a filloa nun prato, engadindo azucar por encima.
É unha Sobremesa sinxelo de facer pero traballo no momento de ocociñar . Merece a mágoa degustarlo.
Unha vez botas as filloas podemos engadir-lle Mel e enrrollarlas.
Tamén se pode engadir nata e enrodelá-las. 

baixalimiaxures.com